Leépítések, járatritkítások és vonalbezárások várhatók a vasúti személyszállításban a Közlekedő Tömeg szerint
A kiadások nőnek majd, a 2025. évi büdzsé mégis kevesebb forrást biztosít a vasúti személyszállításra, állítja az egyesület.
A kiadások nőnek majd, a 2025. évi büdzsé mégis kevesebb forrást biztosít a vasúti személyszállításra, állítja az egyesület.
Az intézkedést nem felülvizsgálni, hanem visszavonni kell – fogalmazott a civil egyesület.
Az említett mellékvonalak bezárásával kevesebb mint tíz jármű szabadul fel az országban.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) és a Közlekedéstudományi Intézet (KTI) irányonként 8 vonatból 7-et eltöröl a Csorna–Hegyeshalom vonalon.
Egy részük helyett pótlóbuszokat fognak közlekedtetni. A Közlekedő Tömeg Egyesület szerint értelmetlen a döntés.
A Közlekedő Tömeg Egyesület szerint le kellene fújni az átnevezést.
Miután a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója az InfoRádióban elismerte, hogy jogosan kritizálják az utasok a vasúttársaságot, Loppert Dániel, a szervezet kommunikációs vezetője a Hír Tv-ben arról beszélt: a MÁV ellen tervezett tüntetés összefügg az önkormányzati választásokkal.
A vasúttársaság szerint az ok a rossz munkaszervezés.
Így értesült a Közlekedő Tömeg Egyesület.
Pártfüggetlen demonstrációt tartanak a Keleti pályaudvar előtt a jövő héten.
Saját méréseik és a bejelentések alapján az egyik közlekedési egyesület 40 fok közeli hőmérsékleteket is rögzített az elvileg klimatizált fővárosi járatokon. Állítják, hogy sokszor hiába jelentik a klíma hibáját, másnapra sem javítják meg.
A Közlekedő Tömeg szerint nem csak egy pótlón izzadtak az utasok pénteken.
Csépke András azt viszont elismerte, hogy november 4-én volt olyan vonat, amelyen legalább 1 állomásközben minden hely foglalt volt. A Közlekedő Tömegtől helyreigazítást kér.
A Közlekedő Tömeg indított pert az éjszakai járatok utasszámáért.
Bár járműhiányra hivatkozva lehetetlenülnek el járatsűrítések és járnak rossz minőségű kocsikkal a vonatok, a legjobb kocsikat tárolóvágányokon parkoltatják. Sőt, olyan hírek is megjelentek, miszerint a sínre ürítő, “pottyantós” vécékkel felszerelt kocsik 2035-ig még biztosan szolgálnak – írta a Közlekedő Tömeg Egyesület blog.
Július 7-én kezdődik a fővárosi 1-es villamos egy részének felújítása, a munkát két szakaszban végzik el a nyári szünetben. Újabb pótlóbuszokra lesz szükség. Nyáron lesznek olyan napok, amikor a 3-as metrót ,valamint egy jelentős szakaszon az 1-es és a 4-es, 6-os villamosokat is buszokkal pótolják.
A bő félórás út alatt sokan kénytelenek állva utazni a tömött járatokon a 900 forintos jegyért, már ha sikerül feljutniuk a buszra.
A fővárosi tömegközlekedéssel foglalkozó egyesület állítja: többször lettek már rosszul utasok a zsúfolt 100E buszokon.
A Közlekedő Tömeg Egyesület a szerdai fővárosi közgyűlés előtt arra hívta fel a figyelmet, hogy több metróállomáson csak a peron és az aluljáró akadálymentes összekötését teszik lehetővé, az aluljáró és a felszín közötti kapcsolat sorsa bizonytalan. A ferdepályás liftek beépítésének tervét is kritizálták.
Ezek nyilván továbbra is gyermekbetegségek.